neděle 14. června 2015

Fotoprojekt Vegmaminky: s láskou ke zvířatům


Již dlouho jsem v měla v hlavě nápad využít toho, že fotím, a vytvořit tak smysluplný projekt. Nikdy nebyl dostatečný prostor, čas a hlavně nápad! Opět se ve mně probudila tato touha po vernisáži obrazů v kavárně VegTeg. Dva dny jsem přemýšlela, jaké téma vymyslet. Ale jak to bývá, když jsem to pustila z hlavy, najednou mně to docvaklo!

Co se týče veganství, zdá se mi, že všechny jeho oblasti jsou z hlediska informací podchyceny. Stále však chybí snad ta nejzákladnější část - a to veganské těhotenství a veganské dítě. Spoustu užitečných informací je možné se dozvědět na besedách s názvem Moje veganská rodina, které pořádá Společnost pro zvířata (záznam z první besedy si můžete pustit na YouTube zde). Na Facebooku zase najdete skupiny Malý veg(etari)an, Moje veganská rodina, Veganství máme v rodině, Malý vegan - recepty. Avšak chybí mi zde například knihy, dětské kuchařky, obrázkové knížky o zvířatech (z pohledu veganství) apod. Napadá mě jedině kniha Průvodce (začínajícího) vegetariána, a knihy Vegan pregnancy Survival GuideVegan pregnancy cookbook, Everything vegan pregnancy book, které se ale dají v originálním znění koupit například na webu Nejlevnější knihy.

Je určitě mnoho matek, které si prošly těhotenstvím na veganské stravě, a rodin, které vychovávají děti k soucitu a vaří jim rostlinná jídla a které by byly určitě velkou inspirací pro nás všechny. Proto jsem se rozhodla je vytáhnout na světlo denní a ukázat světu. 

Co je cílem fotoprojektu?
Chci nafotit sérii fotografií maminek a jejich vegánčat. :) Maminky mi poté odpoví na pár otázek a napíšou jídelníček z jednoho ukázkového dne. Samozřejmě když se do rozhovoru zapojí i tatínci nebo prarodiče, kteří jsou nakloněni veganství a přirozeně u nich funguje i výchova k němu, budu ráda. Výsledné fotografie s rozhovorem bych ráda vystavila v jedné z pražských "vegan friendly" kavárně a uspořádala benefici, jejíž výtěžek by šel na dobrou věc (útulek, farmy pro zachráněná hosp. zvířata).

Doufám, že se vás najde co nejvíce, aby se posbíralo co nejvíce zkušeností a informací, jež mohou pomoci i dalším rodičům na cestě za lepším světem!

Pokud byste měli zájem se do projektu zapojit, napište mi na email jonash.claireh@gmail.com.

Těším se na Vás!


Claireh

3 komentáře:

happy.lenulka řekl(a)...

jak už jsem ti psala na MK, tak se rády se Stellinkou zapojíme :-)

Lucasinka řekl(a)...

zapojila bych se hrozne moc rada, ale ziju v UK, coz je docela z ruky :( Ale kazdopadne drzim pesti, protoze to je super napad a doufam, ze o realizaci bude nejake info na FB

Claireh řekl(a)...

Klidně se mi ozvi na email a domluvíme se jinak. Byla by škoda, kdyby ses nepřidala :)

Okomentovat