sobota 23. května 2015

Restaurace Plevel - místo, kde si vegan pochutná i na guláši či "svíčkové"


V rámci ročního výročí jsme loni vyrazili do resturace LoVeg (recenze), přesně o půl roku později, tedy včera, jsme se chtěli podívat do dalšího vyhlášeného podniku. Proto jsme zvolili restauraci Plevel (FB stránka) v ulici Krymská, v níž se objevil dokonce (a pro vegany dost překvapivě) i Zdeněk Pohlreich, od něhož obdržela dvě hvězdy. Rezervaci jsme měli ve vrchní části, proto byly doprovodné fotografie, jež najdete pod článkem, pořízené pouze odtamtud. Zde nás překvapil interiér, který se skládal z jednoduchých prvků, např. různorodých starých stolů a židlí ze dřeva, piana či barevných alternativních obrazů, což nás tolik neoslovilo. Obsluha byla milá a vstřícná, jen jsme trochu déle čekali na objednání.

K pití jsme si dali domácí limonádu, která se mění podle denní nabídky - v našem případě to byl mix pomeranče, banánu a skořice. Z jídelního lístku (v pdf zde), který obsahuje ideální množství pokrmů a je tedy přehledný, jsme si vybrali dvě tradiční česká jídla. Klárka sáhla po denní specialitě, což byl znojemský guláš se sojovým masem a celozrnnými knedlíky. Já si vybral tradiční omáčku z kořenové zeleniny podávanou s petrželkovými knedlíky, veganskými plátky a citronovo-brusinkovým chutney, tedy variaci na svíčkovou. Oboje jsou to přeci jen jídla, která si doma běžně neděláme. A ihned musím dodat, že jsem udělali dobře. Pochutnal by si na tom i konvenční strávník, který by jen těžko hledat rozdíly. I přestože byly porce poctivé a měli jsme dost, bylo nám líto odejít bez dezertu. Na výběr byly jak pečené, tak i raw dezerty. My po dlouhém rozmýšlení zvolili raw malinový cheesecake.
Z Plevelu jsme odcházeli spokojení, protože kvalita jídla odpovídala pozitivním recenzím.

Celkové hodnocení
Atmosféra: 3/5*
Obsluha: 4/5*
Jídlo: 5/5*














Jonash & Claireh

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Já jsem byla spokojená. Moc se mi líbí prostředí, ale když vidím ty obrazy (při mých návštěvách tam nebyly) na fotkách, hrozně se to tluče.
Obsluha pokaždé milá, na jídlo jsme nijak dlouho nečekali.
Svíčková mi chutnala tak, že o pár dní později jsme tam museli jít znovu. Skvělé byly špagety s nějakým pestem. Lívanečky s kokosovým jogurtem a ostružinami (pokud si dobře pamatuju) byly jedlé, já na to sladké moc nejsem.
Co mě zklamalo, je kimči salát a tempeh burger.

Okomentovat